Uus kujundus on töös, tekkis viga üleslaadimisel ning kujundus on rikutud.. eks peagi parandame!

kolmapäev, 19. jaanuar 2011

Esimese ööistungi elasin üle olles valimisõigusetagi!

Otsustasin lõpuks avaldada loo sellest, kuidas käisin Riigikogus ning veetsin seal olude sunnil terve öö. Oli raske, kuid läks nii nagu läks. Mul on väga hea meel, et nüüdeks on valmis saanud minu pisikesest konspektist hea lugu.

Seda kui hea see on - ei oska öelda. Pigem võin kinnitada seda, et andsin endast parima ning sündis Delfi Neljapäeviku stiilis jutt. Neljapäevikut mind küll täitma ei lastud, küll aga võin ma selle blogisse tagantjärgi postitada.
Foto: Toomas Huik (Postimees)

17:54 Väikene täpsustus – mina varjutan Lauri Laasit kahel päeval. Kuna Riigikogul on plaanis töötada öö läbi, siis olen mina võtnud endale sihiks see nendega koos läbi teha. Niisiis algab minu “päev” kolmapäeval ja lõpeb neljapäeval.

Hakkangi nüüd kodust tulema. Kiiruga pakitud kott on pungil tehnikast, et mul oleks võimalik jäädvustada iga hetk, mis ma seal saalis kogen.

18:38 Jõuan kesklinna ja suundun esimese asjana poodi, et soetada kõike võimaliku, et püsida läbi öö ja teise päeva ärkvel. Nimelt on asunud Riigikogu opositsioon obstruktsioonile ehk maakeeli juntima. Niimoodi nimetatakse venitamistaktikat, mille eesmärgiks on eelnõu vastuvõtmise edasi lükkamine.

19:05 Õhtusöök Hesburgeris lõpeb. Täitsa hirm on, ega naljalt süüa ei saa Riigikogus odava raha eest. Rämpstoitu ennast täis söönuna on meel palju kindlam.

19:29 Jõuan Riigikogu hoone ette Toompeal ja sisenen sinna vasakpoolsest uksest. Juba enne sisenemist helistan Lauri Laasile, kes peaks mulle vastu tulema ning vastu võtma. Mõni hetk pärast seda, kui Kadri Simson (jälgin monitorist eesruumis) on palunud ettepanekut ja istungi juhataja Jüri Ratas on selle välja kuulutanud, astub trepist alla Lauri Laasi, kes tervitab mind kaugelt käeviipega. Pääsen Toompea lossi ning ta juhatab mu istuma rõdule, ise jookseb aga alla hääletama.

20:42 Minu varjutatav on tulnud mulle külla rõdule ning kutsub mind kaasa fraktsiooni ruumi. Natukene häbelikult kuid võimalikult sirge seljaga sisenen ruumi ja vaatan seal toimuvat. Töö käib selle nimel, et enda ettepanekud siiski läbi suruda. Minu kõrvu kostuvad sõnad “pressiteade”, “saada”, kuid ka “andke kohvi” stiilis väljendid.

20:54 Külaliste rõdule siseneb Ene Ergma ja küsib minu käest, mis joomine siin avalikult toimub. Teretame, kuigi mul on raske varjata enda ehmatust ja ka teatud mõttes ka erutust – Riigikogu esimees ikkagi.

Kahjuks ta ei tulnud mind tervitama, vaid hoopis minu kõrval olevate ajakirjanikega suhtlema. Tegemist on Aktuualse kaameraga, kellele ta intervjuud annab.

21:04 Vau! Esimene sisuline arutelu, kuigi ka see on protseduuriliste küsimuste jada. Protseduuriline küsimus on siiski paras demagoogia ning tundub, et valitsuserakonnad on asunud ka istungit pikendama.

Jüri Ratas on hakanud vaikselt nalja tegema juba puldist. Erinevalt oma ametikaaslastest tuleb tal see välja.

21:32 Helistab Lauri Laasi ja palub mul tulla Valgesse saali. Täpsustuseks ütlen, et kunagi täitis see saal Eesti Vabariigi valitsuse tööruumi ülesannet. Jõudes sinna palub ta mul järgneda talle, et teha natukene aega parajaks Riigikogu aseesimees Jüri Ratase kabinetis.

Kabinetis arutame mõndasid küsimusi sõbralikult omavahel, maiustame natukene ning kompentseerime enda metsikut vedelikukulu.

22:14 Saadikuid on saalis vähem, kui oli enne minu eemalolekut. Hääletusele läks parandusettepanek nr 21, mis kogus 24 poolthäält ning 47 vastuhäält. Sellega ettepanekut vastu ei võetud.

Enne ettepanekut number 22 paluti taaskord 10 minutilist vaheaega. Ning istung jätkub kell 22:24. Alles nüüd ma märkan, et minu all olevates ridades on kombeks välja ilmuda ainult hääletamiseks ning taaskord kaduda.

22:41 Fraktsiooniruumis on väga tore – inimesed on sõbralikud ja erakonna peasekretär Priit Toobal on ka kohal. Natukene on selline tunne, nagu oleks sattunud küll õigesse klassi, aga valesse kooli. Saan aru, millest jutt on, aga rääkijaid ei tunne. Samas kõik räägivad, aga minuga eriti mitte keegi.

22:49 Nägin Mart Laari. Kahjuks ei olnud tema üldse heas tujus ja räuskas kõvasti. Rääkis mingisugustel teemadel, millest midagi aru ei saanud. Võibolla oli asi tema diktsiooni või minu väsimuses. Ta on vist purjus.

(algas uus päev)

00:22 Mul sai kannatus otsa ja ma ei saa aru, mis mänge siin saalis mängitakse. Palusin minu töövarjutatava fraktsioonil teha mingisuguse teate pressile sellest, mida ma siin näen. Nad olid küll natukene, okei, kõvasti üllatunud, aga teate tegime. Ja ei kirjutatud midagi minu eest valmis, eks ikka ise! Nõme on vaadata, kuidas rahva raha raisatakse ja sisulist arutelu ei toimu.

0:53 Minu varjutatav on mind maha jätnud ning usaldanud mu fraktsiooni töötajate kätesse. Kohvi ja kooki saab!

2:40 Üritan võtta maksimumi ja tudeerin korralikult Riigieelarve eelnõud aastaks 2011, mille ümber kogu see jant käib. Väga põnev, mis sinna kõik kokku kirjutatud on, aga tegelikult on paljud ettepanekud mulle näiteks meelt mööda. Kuid mis otsustaja see mina olen.

5:22 Aeg on läinud märkamatult. Minust tehti just mõni hetk tagasi pilti ning juba avastasin selle internetiavarustest. Minu varjutatav on küll kadunud, kuid kõik tema kolleegid fraktsioonist hoolitsevad minu eest ja ma usun, et nii ongi parem – vähemalt mitmekesisem. Imelik oleks tal kaelas rippuda.

7:59 Inimesed hakkavad tõsiselt väsima – fraktsiooni ametnikud vahetuvad ning paljud Riigikogu liikmed on kadunud. Keskerakonna fraktsioon jätkab aga usinasti ning ei lase end heidutada. Mina püsin ärkvel vaid tahtejõu arvelt. Kasutan enda aega, et aidata Riigikogu liikmetel asju internetist otsida arupärimiste tarbeks.

9:15 Istung ikka veel kestab, inimesed on hoones tagasi liikvel, kuid minul on aeg lahkuda. Lauri Laasi ütleb mulle unustamatud sõnad: “Sinust saab kindlasti asja! Sa elasid esimese ööistungi vapralt üle juba enne, kui valimisealisekski said! Kindlasti hoiame ühendust.”

Aitäh Riigikogu liige Lauri Laasile ja kõikidele teistele Keskerakonna fraktsiooni liikmetele ja fraktsiooni ametnikele! Oli väga tore, kindlasti hariv, õpetlik ning unetu (t)öövarjupäev. Loodan, et olin heaks (t)öövarjuks ning ei valmistanud pettumust.

Kord vajutan mina nuppu Toompeal ja pealtvaatajateks olete siis teie!

0 comments:

Postita kommentaar