Uus kujundus on töös, tekkis viga üleslaadimisel ning kujundus on rikutud.. eks peagi parandame!

neljapäev, 6. jaanuar 2011

Kas Eesti poliiteliit teab, millest üldse räägib?

SKP graafik 2005-2010 I kvartal
Oli tavaline reede, kui minu postkasti saabus järjekordne Äripäev. See oli 3. detsember 2010 kui ma hakkasin seda sirvima kohvi taga. Peale Rahumäe artikli oli seal veel palju muud huvitavat. Näiteks leheküljel 19, arvamus rubriigis kirjutas Olev Raju, Tartu Ülikooli majandusteooria erakorraline professor.

Artikkel, mis kandis pealkirja "8 lähiajaloo kõige hullemat majanduslikku seisukohta" tundus huvitav lugemine mulle, kui noorele majandushuvilisele. Kahjuks ei saanudki ma sealt väga konkreetseid kohutavaid seisukohti, pigem veendusin selles, et osadel inimestel ei ole elust üldse mingit aimu.

Järgnevad tsitaadid on kõik võetud sellest samast väljaandest. Loodame, et Äripäev ei pahanda, et ma nendega nüüd niimoodi käitun.

"Riigikogu peab kindlasti ratifitseerima Eesti-Poola vabakaubandusleppe. Siis saame tollivabalt kartulit, sibulat ja õunu, mis Eestis ei kasva," sõnas Toomas-Hendrik Ilves Riigikogu saalis, olles tollane välisminister. No mul ei ole lihtsalt sõnu. Härra president, kas te soovisite siis põllumajanduse Eestis täielikult tappa? Muide, kas te olete kunagi noorpõlves õunapuu otsa roninud ja sealt õunu võtnud? Olles Eestis noorpõlve veetnud olen mina seda korduvalt teinud. Kooli ees, vahetevahel ka salaja mõnes muus kohas. Te olite Ameerikas nii palju, kui mina tean ja seal ei ole see vist kombeks.

"Ärme usu neid, kes täna kriisi ja krahhi kuulutavad. Nad liialdavad ja eksivad, eksitavad ja hirmutavad... Eesti liigub tempokalt edasi... kiiremini kui Euroopa keskmiselt," ütles taaskord meie president, kes oli selleks ajaks juba selle tiitli omandanud, aastal 2008 uusaastakõnes ööl vastu 2008. aastat. Öelge mulle, härra president, kas Eestis on täna majanduskriis? Keskklass tunneb seda kindlasti, teie kohta ma tõesti öelda ei oska. Mina nii palju ei teeni.

"Eestis pole majanduskriisi ega tule. Ei usu? No kus ta on, kui mul just äsja õnnestus müüa on ettevõte hästi kallilt," ütles kunagi presidenti majandusnõuandja, Kaubandus-Tööstuskoja esimees ja suurärimees Toomas Lutman aastal 2008. Nojah.. Mul on teie üle siiralt hea meel! Teie prognoos on sama täpne, nagu "hästi kallilt".

"Kui see on kriis, mis Eestis praegu toimub, siis selles ma tahaksingi elada," ütles peaminister Andrus Ansip. 20 protsendiline SKP langus, üle pea ulatuv töötus - see on majandusbuum? Või siiski kriis?

"Mina ei ole selle valitsuse peaminister, milline makse tõstab." Ka selle autoriks on Andrus Ansip. Käibemaks 18%lt tõusis 20%le, aktsiisid on tõusutrendis, tulumaksusoodustusi kärbitakse pidevalt. Kas see on tõstmine? Mina arvan küll.

Ma pean tunnistama, et tuli teatavalt ühekülgne - ei ole poliitiliselt tasakaalus. Aga kahjuks minu allikas ei suutnud mulle opositsioonierakondadelt sellist vapustavat kombot pakkuda. Loodan, et seegi teeb teil tuju heaks ja saate kõhutäie naerda.

2 comments:

Katre ütles ...

Päris hästi ! Tubli ! Mulle täiega meeldib see postitus ehkki.. ma ei saa aru, mis sulle sisse on läinud, et sa isegi oma erakonnakaaslasi pilkama hakkad (pean silmas oma kallist majanduse õppejõudu, kelle seminaris ma pole kordagi magama jäänud, sest see oli tõesti huvitav, rääkisime proportsionaalsest tulumaksust ja tema nägemusest). Sa suudad tõestada, et isegi Äripäev pole enam kvaliteetne väljaanne, millest mul on tõsiselt kahju. Vähemalt seni oli mul mõni ükskik ajaleht Eestis, mida tahtsin lugeda. Äripäeva enam vist ei taha. Tuleb Sirbi juurde jääda :P

Daniel Sepp ütles ...

Sirp on suhteliselt hea lugemine, kuid seda mitte alati. Ma ise ei ole väga suur sõber, kuid vaatamata sellele ma siiski üritan seda aegajalt lugeda. Minu blogi lugemine pidi olema hea mõte, muide!

Postita kommentaar